2012. február 26., vasárnap

"nem kapunk támogatást"

Egy barátom vasárnap reggel 7 órakor felhív , hogy adjak neki lázcsillapítót, mert a felesége nagyon magas lázzal fekszik otthon. Sajnos nem volt nekem sem, javasoltam neki, hogy ugorjon el az ügyeletes gyógyszertárba.  A válaszán ledöbbentem " ilyen , hogy hétvégi , éjszakai ügyelet nincs már Félegyházán, egy ügyeleti telefonszám van megadva ami természetesen ki van kapcsolva".

Megdöbbentő! A nap folyamán visszahívtam a barátomat a felesége hogyléte iránt érdeklődve és további érdekes infókkal gazdagodtam a helyi egészségügyi állapotot tekintve. Reggel 9-kor kinyitott az "ügyeletes" patika, a sorban állók közül többen számon kérték a patikust, hogy az éjszakai órákban miért nincs gyógyszerellátás, erre ő közölte: " köszönjék a polgármesterüknek, nem kapunk támogatást" rövid sommás válaszával lezártnak tekintette az ügyet.

Előre bocsátom, nem vagyok feltétlen híve a polginak, de a véleményem szerint a pofátlanság határát súrolja ez a fajta hozzá állás a patikus részéről. Akkor amikor a félegyháziaknak le kellett nyelniük a békát, hogy a politikusok megszüntették a kórházukat és Kecskemétre kell járniuk ellátásért, legalább a helyi vállalkozókban jelen esetben a patikusokban lehetne annyi empátia az itt élőkkel szemben, hogy saját maguk között megszervezve ügyeleti rendszert alakítsanak ki - mely működött éveken keresztül - , ne keljen egy doboz gyógyszerért 60km-t utazgatni.